Lietadlá
Blaník L 13 (OM - 1839,OM - 8823,OM - 0300,OM - 9845, OM - 3815,) | |
L-13 Blaník je dvojmiestny, samonosný hornoplošník. Kovová kostra krídla, pevných chvostových plôch a trupu je potiahnutá duralom, kovová kostra krídielok a pohyblivých chvostových plôch plátnom. Pristávacie zariadenie tvorí zaťahovacie koleso. L-13 Blaník je určený pre základný a športový letecký výcvik, pre nácvik a vykonávanie akrobacie.. |
|
technické dáta .. |
L-23 Super Blaník (OM - 0209) | |
![]() |
Super Blaník L-23 je novou, vylepšenou verziou populárneho vetroňa L-13. Je to celokovový, dvojmiestny, samonosný jednoplošník s chvostovými kormidlami v tvare „T“. Vetroň je určený pre všetky druhy leteckého výcviku, od základného cez pokračovací až po výkonnostné lietanie, vrátane akrobacie a prístrojového lietania. |
technické dáta .. |
VSO 10 (OM - 9613, OM - 3507) | |
VSO-10 Gradient je jednomiestny samonosný hornoplošník. Drevená kostra krídla je potiahnutá prekližkovým sendvicom s balzovou výplnou. Kovová kostra pevných chvostových plôch je potiahnutá duralom, kostra pohyblivých chvostových plôch plátnom. Trup je zhotovený zo špeciálnej hliníkovej zliatiny, oceli a laminátu. Pristávacie zariadenie tvorí zatahovacie koleso v spodnej casti trupu a pevné kolo v zadnej casti. | |
technické dáta .. |
Zlín Z 226 (OM - MPS) | |
Z 226 je dvojmiestny, dolnokrídly, jednomotorový, samonosný jednoplošník so šestvalcovým radovým inertným motorom M 137 A s automaticky hydraulicky stavitelnou vrtulou V 503 A. Je vybavený vlecným zariadením pre vlekanie vetronov. Z-226 je urcený pre pokracovací letecký výcvik, aeroturistiku. Z 226 MS je spôsobilý iba k letom VFR. |
|
technické dáta .. |
Zlín 142 (OM-SGZ, OM-SGX, OM-SGO, OM-SFJ) | |
![]() |
Z 142 je dvojmiestny, dolnokrídly, jednomotorový, samonosný jednoplošník so šestvalcovým radovým inertným motorom M337 AK s hydraulicky stavitelnou vrtulou V 500 A. Je vybavený vlecným zariadením pre vlekanie vetronov. Z 142 je urcený pre základný a pokracovací letecký výcvik, aeroturistiku pre nácvik a vykonávanie akrobacie, výcvik pre nocné a prístrojové lietanie a vykonávanie aerovlekov. Z 142 je spôsobilý iba k letom VFR. |
technické dáta .. |
Morava L200 D (OM - FOF, OM-FOE, OM-KML, OM-OFS) | |
![]() |
L 200 D MORAVA je pätmiestny, dolnokrídly, dvojmotorový, samonosný jednoplošník so šest- valcovými radovými inertnými motoromi M 337 s hydraulicky stavitelnými vrtulami V 506. L 200 D je urcený pre navigacné a obchodné lety, je vhodný na výcvik pre nocné a prístrojové lietanie. L-200 D je spôsobilý k letom VFR a IFR. |
technické dáta .. |
Antonov AN 2 (OM - EIA) | |
AN-2 je najslávnejším lietadlom ruského konštruktéra Olega Konstantovica Antonova. Výroba lietadiel sa zacala v roku 1949. AN-2 je dvojplošník zmiešanej konštrukcie urcený pre prepravu nákladu a osôb. Najcastejšie používaný ako vysadkové lietadlo. Má vzduchom chladený 9 válcový hviezdicový motor AŠ-62 IR a stavitelnú vrtulu B 509A-D7 o priemere 3,6 m. AN 2 je spôsobilý iba k letom VFR. |
|
technické dáta .. |
Cessna FR 172 K Skyhawk II (OM - VLK) | |
![]() |
C 172 K je štvormiestny celokovový hornoplošník duralovej konštrukcie, osadený šestvalcovým motorom Continental IO-360-KB o výkone 190 konských síl a hydraulicky stavitelnou vrtulou typu McCauley. Je vybavený vlecným zariadením pre vlekanie vetronov. Obsah nádrží je 190 litrov paliva, ktorého zásoba umožnuje dolet až 1000 kilometrov pri cestovnej rýchlosti 195 km/h. Jeho dostup je až do výšky 4800 metrov. C 172 K je spôsobilý k letom VFR a IFR. |
technické dáta .. |